Valptankar

Nu e det inte många dagar till Lill-killen kommer hem! Innan han kommer hem så skall mattan tasbort, byta plats på kattmaten så den står högre upp, städa undan alla farliga saker för en hundvalp ( ca 1000 000st saker) sen så ska jag montera ihop hans resbur.
Det e ganska många tankar som flyger runt i huvudet på en nu när han ska komma hem (äntligen). Hur kommer katterna reagera?? Hur kommer han tycka det e att vara utan mamsen och papsen och bara ha oss och katterna? Kommer han trivas? Hur kommer han bli som hund? Tänk så misslyckas jag med att vara hundmatte? Tänk så blir han en sådan dära hund som jag avskyr, dvs bjäbbig mot allt och alla. Tänk så lyckas jag inte få han rumsren? Hur gör man då? Eller får han för sig att gå på kattlåda precis som katterna göa? Kommer han klara av att följa med mig på mina trädgårdsjobb som tanken e att han ska göra?

Tanken e att vi ska hämta honom på lördag eller söndag. Beror lite när vi kommer hem på lördag från Gbg. Jag hoppas att vi kommer hem i bra tid så jag kan få hem lill älsklingen då. När han kommer hem så innebär det att familjen har 2tjejer och 3killar. Detta e första gången killarna är fler. Förr så va vi 3tjejer och 1kille...fast om man räknar med Fisen som bor hemma hos mamma och pappa så blir vi 3-3....

Ne, om man skulle sätta sig och skriva lite fakturor. Tycker det e lite jobbigt att kräva pengar för det man har gjort. Fast samtidigt så e det ju det som e meningen med att man har företag! =)


Kommentarer
Postat av: Emma

hoppas du tar massa bilder på lillen sen! Kommer nog gå jättebra med katterna, och ni kommer nog bli bra husse och matte :)

2010-07-19 @ 23:03:54
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0