Jag måste se jäkligt ung ut!=)

Idag gjorde jag och mamma IKEA. Ni skulle ha sett oss.... jag skrattar bara av tanken av synen andra fick se. Mamma sitter ju i rullstol, köra rullstol + vagn på IKEA = INTE ATT TÄNKA PÅ! så vi tog sånna dära gula kassar som mamma fick ha i knäet, men den fyllde vi på 30 sek med kuddar till torpet, sen så hittade jag en gulvagn man kan sätta kassarna på. Så då tog jag en sådan...men sätta 4st gardinstänger i en sån går inte. Så det var bara att hissa upp/fram mammas ben lite och sätta de mellan mammas fötter och in i handtaget på gulakassen så de inte trillade. Allt slutade med att vi såg ut som vi skulle rymma hemifrån...vi var överlastade med saker.
När vi hade hämtat det sista, som var pallar (som ser ut som soptunna fast upp och ner vänd) så viste jag inte hur jag skulle kunna bära de och köra kärran och köra mamma...så säger min kära mamma: -Sätt de över mitt huvud!! =) Då bröt jag ihop...jag skratta så jag höll på att kissa på mig. Jag har en bild på min mobil...men den e kvarglömd i Lund. Men ni ska få se den.... (såklart så satte jag aldrig pallarna över mammas huvud)

Efter IKEA så körde vi till systembolaget för att handla lite till på lördag och lite till mamma. Vi plockade och hade oss, gick fram till kassan och packade upp alla sakerna. Mina förs sen mammas. När jag skulle betala så frågar kassörskan om mitt leg. "Klart får du se det" svara jag! När jag tittar i min plånbok så visar det sig att jag glömt lägga tillbaka både körkort och betalkortet efter jag var och handlade igår. Så jag kan inte visa henne mitt leg. Mamma säger då "Men jag kan betala så ordnar vi upp det sen". Men så säger kassörskan " tyvärr, då kan man anse det som langning" ......okej... i detta läge vet jag inte om jag ska skratta eller bli irriterad.
Jag har min mamma som kan gå i godo för mig att jag e gammal nog att handla och man ser på mig att jag e över 20år. Men ICKE! Ingen handling för min del....Men jag fick handla mammas varor! Det va okej....

Det hela slutade med att jag skickade ner min bror att handla till mig, snacka att köpa ut och langa! =)

Nepps...nu ska jag nanna. Ny jobbdag i morgon!

Kommentarer
Postat av: Smala Jessica?

Det där ser ju helt underbart ut!!! Så mysigt att kunna åka iväg och campa bara sådär! KRAM

2010-07-02 @ 09:08:05
URL: http://smalajessica.wordpress.com
Postat av: Emelie

Hur gammal är du då? ;D Du ser ut att vara mellan 20-25, MAX 25! Hihi :)

2010-07-03 @ 17:17:42
URL: http://emeliemaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0