Träning

God morgon!!

Jag har precis vaknat och stigit upp. Jag har vänt lite på dygnet, pigg på kvällen och trött som en zombi på morgonen.
Idag så har jag inte så mycket på mitt schema. Träning står där. Första träningen för i år. Jag har inte lagt upp hur många gånger i veckan jag ska träna än. Men jag tror jag kommer köra som jag gjorde ett tag innan. 2ggr i veckan och om det blir 3ggr så e det sista passet ett bonus pass. 
Förr (för flera år sen) så tränade jag 5-6 ggr/v på gymmet, men jag tror inte på den varianten för min del. Jag tröttnar och känner det som ett måste/tvång då, dvs jag lägger ner det till slut. Glädjen och suget att gå till gymmet måste finnas där och därför e det lagom för min del att träna 2-3ggr/v.

Som jag skrev för några dagar sen så vill jag komma igång med joggingen och sen så vill jag komma iväg på något spinningpass oxå. Det som jag kände förra året som hindrade mig var att spinningpassen låg på de tider vi hade handbollsträning. Men jag hoppas att jag hittar några/något pass som funkar denna termin. 

Att jag har tappat i vikt beror INTE på att jag har tränat. Utan det beror på att jag har ätit regelbundet och bra. Bra innebär varierat. Jag har ätit bra mat, mycket smör, grädde, även mörk choklad 70% och uppåt (äter helst 85-90% de andra e för sött) mycket hemma gjorda såser. Det jag utesluter är ju mjöl, socker, pasta, bröd och potatis. 
Träningen är viktigt för att forma kroppen lite, få den lite stramare så allt inte bara hänger. =) Att jag sen ska börja träna lite mer jogging än innan är bara ett personlig utmaning eftersom den har stått överst på min "att hata lista" i alla år. 
Att den har stått överst där beror på att jag alltid har varit sist. (jag har ju alltid tvingats jogga pga att jag tränade handboll på elitnivå) Jag har alltid varit tung, inget lätt löpsteg. Det ska gudarna veta, det har jag verkligen inte nu heller..men jag ska jobba på det.

Mina styrke övningar jag gör på gymmet är dessa:
Pass 1. Jag gör alla övningar 3x10. Varje övning ska ta tid. Jag brukar räkna tyst i huvudet till 3.
Tex knäböj: när jag böjer knäna räknar jag långsamt till 3 och sen reser jag mig upp sakta och räknar till 3 igen så upprepar jag det 10ggr. Sen går jag vidare till nästa övning som är Stående rodd...så jag gör alla övningar efter varandra så man kan nog säga att jag gör det som en cirkelträning. Så jag har inte så mycket vila emellan.

 

Pass 2.


Så nu vet ni hur jag tränar oxå! =)

Tack för alla snälla kommentarer i förra inlägget! Va faktist lite nervös inför det. (drömde till och med lite oroligt om det i natt)

Nu har det varit mycke träning och vikt inlägg den senaste tiden. Ska se om jag kan skriva om lite annat oxå senare! =)
  


Kommentarer
Postat av: Jessica

Tycker det låter riktigt bra det där, du ska göra som du känner :) Peppkram

2010-01-05 @ 10:47:46
URL: http://smalajessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0