"vad fin du BLIVIT"

En sak som har slagit mig de senaste veckorna är att väldigt många har börjat märka att jag har gått ner i vikt. Det e ju roligt. Men det som gör mig lite ledsen e att nästan ALLA säger: "Vad fin du BLIVIT!" 
Det e just orden BILVIT som jag hakar upp mig på. Var jag så himla FUL innan???? Dög jag inte då?? E man bara fin om man är "smal"?? (nu säger jag inte att jag e smal)
Jag kan tycka att större personer kan vara så OERHÖRT vackra, snygga, sexiga och ha DET!!! Detta pga deras personlighet och självkänsla.

Varför jag har valt att börja äta enligt LCHF är för att jag vill leva längre. Mitt hjärta ska inte behövas slitas ut i förtid för att jag e allt för överviktig. 
När det gäller min självbild så har jag alltid varit väldigt attraktiv...som sagt MIN självbild. Jag tittar inte på mig själv som andra ser mig. Nu när jag har krymt lite så börjar nog ni andra som ser mig uteifrån se mig lite mer som jag ser mig själv. (Hängde ni med där??)  
Jag har så klart mina neråt dagar då allt e JÄTTE fel...men det e nog som alla andra har, tjocka som smala.

Den senaste månaderna så har jag stått still i vikt. Jag vet inte riktigt varför...så jag funderar på att få lite coatching som kan hjälpa mig vidare. Det kostar lite pengar, men det kanske det e värt??

Nu e det ett bad. Jag har precis kommit hem från gymmet. Gymmet gick så där bra idag...hade ingen kraft.


Kommentarer
Postat av: Matilda

ja jag tycker då alltid du varit fin! :-)

förstår lite hur du menar det där med "vad fin du blivit", men jag tror det där är typiskt tjejigt att tänka så som du (och jag, och tusen miljarder andra tjejer) gör. killar tänker inte alls så. vi tjejer lägger mer betoning i just ordet "blivit" och funderar precis som du säger på "vaddå, var jag ful innan?"

men så är det ju inte. det är bara det där blivit-ordet som hamnar lite fel, och det tror jag inte själva personen som säger orden tänker på. det är inget värde i just det ordet, utan ett ord som bara är med på något sätt. förstår du hur jag menar eller är jag flummig? haha!

se som säger "vad fin du blivit" menar med största sannolikhet "vad fin du är".

för det är (OCH var) du. fin!

2010-02-15 @ 19:21:33
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Nathalie

TACK!! Och gud vad fin bild :)

2010-02-15 @ 20:05:22
URL: http://Nuelleraldrig.devote.se
Postat av: Emmas Form - träning, kost & vikt

Håller med matilda här ovan. De som säger så menar nog inte att man var ful innan utan det bara blir "blivit".

2010-02-16 @ 18:31:48
URL: http://emmasform.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag tycker alltid folk ser bättre ut normalviktiga än tjocka. INTE att alla som är normalviktiga är snyggare än tjocka (för så är det verkligen inte) men väger en och samma person 70kg eller 110kg skulle jag till 100% tycka att hon såg bättre ut runt 70kg. Alla jag känner som varit feta och gått ner ser bättre ut. Tycker inte det är något konstigt alls.



Jag ser tusen gånger bättre ut nu än jag gjorde för ett halvår sen och det har ingenting med min personlighet att göra. Sen tycker jag att "vad fin du blivit" låter lite fel, jag skulle säga "du ser bättre ut nu" istället, för det indikerar ju inte att man var ful innan utan att man bara blivit en lite finare version av sig själv. För det är ju så det är.



Hoppas du förstår vad jag menar och inte bara tror att jag är dryg. :-)



/Maja

2010-02-16 @ 20:52:59
URL: http://smalmedlchf.blogg.se/
Postat av: Wille

På forumet Kolhydrater i Fokus kan du få gratis hjälp. Över tiotusen LCHF:are är medlemmar och man får bra ofta många bra svar direkt.



Ha det bra:-)

2010-02-16 @ 23:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0