Er torsdag e min måndag

Så var det torsdag igen. Jag tycker veckorna bara springer fram. Mina veckor ser lika dana ut just nu. Det känns som mina veckor börjar på torsdagarna. SÅ i dag e det min "måndag".

Torsdag: jobbar mellan 07.00 -21.00
Fredag: jobbar varannan vecka 07.00-14.00  och varannan vecka 07.00-21.00
            på fredagar är det även handbolls träning eller match.
            Om det e en "kort" jobbdag så försöker jag hitta på något på kvällen så det känns som jag 
            förlänger helgen. 
Lördag: Ledig men har nästan alltid handbolls match.
Söndag: jobbar varannan vecka 14.00-21.00 och varannan vecka 07.00-21.00. På söndagar brukar det oxå vara
            handbolls match. Om jag jobbar så följer gärna mamma med.
Måndag: Ledig från mamma. men när det e säsong så jobbar jag i mitt företag. Men nu så e jag bara ledig. 
             Måndagar är även tränings dag för mig själv. 
Tisdag: Likadan som måndagen förutom att vi har handbollsträning på kvällen. 
Onsdag: Likadan som måndagen.

Mån-ons försöker vi städa där hemma och fixa tvätten. För det hinner vi aldrig på helgerna. När min trädgårds säsong är igång så blir det alltid tajt med tid. Så därför njuter jag av min lediga tid just nu. Pysslar och tränar och försöker göra allt det som jag inte hinner med annars. 

När det gäller min mat, så ska jag försöka dra ner på mejeriprodukter. De innehåller en heldel kolhydrater. Så får vi se om det e de som e boven i dramat. Jag tycker att det e lite jobbigt för det begrännsar mig ännu mer i mitt kost intag. Jag är vegetarian (sen 13år tillbaka) men vissa dagar önskar jag att jag hade ätit kött, det hade varit betydligt lättare. I kött är det 0g kolhydrater men i quorn och alla andra vegetariska produkter finns det ganska mycket kolhydrater i. 

I mammas lilla klassrum så har vi satt upp alfabetstavlor. Tycker de e så himla fina.

 




  


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jo jag tycker också om att använda mig av en matdagbok, allt blir oftast lättare om man får följa en sådan. Jag använder mig av hälsovakten (http://www.halsovakten.se) och har deras cd-program, den är bra men ganska dyr, vet inte om den är så bra att den faktiskt är värt det, jag har fått den av en och inte köpt den själv.



Peppkram

2010-02-18 @ 14:20:56
URL: http://smalajessie.blogg.se/
Postat av: Emmas Form - träning, kost & vikt

Du äter inte fisk?

2010-02-18 @ 23:35:45
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0