Lite nya teckningar...

God morgon!!!

Gårdagen blev en riktigt bra söndag. =)
Vi hade handbollsmatch med tjejerna i min "hemma hall"(ligger på skolområdet där jag gick 1-9) i Lund. Alltid lika kul att komma tillbaka till sina rötter. Hallen såg likadan ut, omklädningsrummen var ny gjorda (vilket var välbehövligt) men människorna var det samma....dvs skrikiga på dommarna. Vi spelade i div 3 igår (läs vuxna) och matchen slutade med att vi vann!!! Våra småtjejer (16år) orkade stå upp mot de vuxna och klarade av allt tryck det blev av allt skrikande!!! mycket mycket stolt!!!=) 

På kvällen så jobbade jag. En sak jag älskar att göra, det har jag gjort sen jag var liten. Det e sitta och spela kort med mamma och pappa. Igår blev det skitgubbe. Mamma vann båda gångerna =( Men hon blev glad och jäkligt mallig =)


Mitt älskade GRANIT block har fått några fler teckningar i sig...som sagt så har jag inte tecknat på LÄNGE och har precis kommit igång igen. Några av mina figurer har fått namn oxå. När jag satt och teckna så såg jag hur figurernas liv kom fram...vad de jobbade med och hur de var som personer. 
  






Min egen lilla favvis har blivit "Grön fred"! Sen har jag börjat tycka om att rita lustiga pippi hus.
Det jag har gjort nu den sista tiden är att jag skissar inte...utan det får bli som det blir. Låt pennan få arbeta sig över pappret och så får jag se hur det utvecklar sig.

Kommentarer
Postat av: Matilda

vad kul att du börjat teckna lite!

gillar husen, härliga vinklar!

2010-02-15 @ 19:25:51
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Nettie

Jäklar vad du tecknar fint!

2010-02-22 @ 21:09:25
URL: http://www.nettie.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0