Julen fick mig att ta steget att bli

Julaftonen är över och juldagen har varit en lugn dag. Vi blev kvar i Lund över natten och tillbringade dagen hos svärföräldrarna och hos älsklingens mormor och morfar idag. Vissa människor klarar av att ligga i soffan och inte göra något speciellt en hel dag, jag är en de personer!! Men min kära älskling har klättrat på väggarna och har varit helt orolig i kroppen hela dagen. Hemma hade han kunnat varit chill men den ron har han inte hittat idag.
Julaftonen var en underbar tillställning igår. På morgonen så fick jag en morgonrock av älsklingen. Den mjukaste godaste man kan få! Den kommer jag bo i (fast jag hade gärna haft en One-peas under * ler* ) Vi åkte hem till mamma och pappa i Lund så vi var där kl 8.00. Jag jobbade hos mamma, så vi började göra alla de bestyr som krävs för en jullunch, älsklingen rullade köttbullar, jag körde och handlade julgrupper till nära och kära från mamma och pappa och kompletterade lite mat på City gross. Jag kom fram till att man ska handla julmaten på julaftonen...där var en massa kassor öppna men INGET folk!
På jullunchen så var hela vår familj med respektive, nu mera e vi 13st. Vi är ingen liten närmsta familj. (mamma, pappa, 3syskon m respektive  och barn = 13pers)
Kulklappar delades ut för oss som inte skulle ses på kvällen, i mina paket fanns där bla en jätte fin te/kaffe mugg med trä underlägg (bilder kommer senare), ett uggle bokstöd, blixt till min kamera, spapaket, en stavmixer, ett stekjärn bla.
När klockan närmade sig 14 så begav vi oss hem till svärföräldrarna. Jag hade lovat göra bordsdekoration med gran i eftersom det inte får plats någon gran i deras nya lägenhet och med en massa personer =) På bilden ovan ser ni en del av den.
En massa god mat och en massa god dricka blev det. Men det hände en speciell sak hände under denna kväll. Jag har inte ätit kött (förutom fisk) på 15år. Jag har länge tänkt på att börja äta vilt men inte varit redo för det. Min kropp behöver mer protein känner jag men jag har inte vetat hur jag ska kunna göra utan att börja äta kött inte. Men vanlig gris och ko är inte ett alternativ för mig, för jag vill inte äta kött som får en massa antibiotika i förebyggande syfte osv så jag känner att vilt är mitt alternativ (man gör ju som man vill). Så igår skedde det, morfar hade med sig revben på ett eget skjutet vildsvin så jag smakade en liten liten liten bit...och det var riktigt gott. Så till lunch idag smakade jag lite till. Det känns lite konstigt att äta kött igen, det har varit en del av min identitet...fast det ska ju klargöras att jag äter INTE något annat än VILDSVIN och som är sjutet av morfar eller av Caisas sambo!!!! INGET ANNAT E OK!!!!
Så Julen 2010 så fick jag sudda ut min identitet som icke kött ätare....till vildsvinsätare. Det är en stor sak för mig!!!

Kommentarer
Postat av: EmelieMaria - Träning&annat

Jag bloggar för min egen skull men uppdaterar ofta för andras skull, och då känns det inte som om alla inlägg är på topp då =)

2010-12-28 @ 10:34:40
URL: http://emeliemaria.blogg.se/
Postat av: Matilda

vad spännande att äta kött efter 15 år sådär! smakade det som något du brukar äta annars? alltså, påminner det om något ur din vegetariska kost? hmm.. kanske en konstig fråga, men jaja! haha! själv tycker jag att vegetarisk köttfärs smakar som vanlig ungefär! :)



gott nytt år förresten! hoppas allt är fint!

2010-12-31 @ 22:46:41
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0