centimeter och storlekar




Jag blev ombädd om att uppdatera bloggen om min vikt och träning.

Min vikt har aldrig varit så stilla som den har varit detta sista år. (vilket är SUPER BRA!!! för en som pendlat som en jojo i alla mina vuxna dagar) Jag pendlar mellan 85.4 - 86.5 nu. Min startvikt var 98.4kg och jag har varit nera på 84.1kg som minst men det är precis som min kropp kämpar med att hålla sig runt 85kg.
Mitt slutgilltiga mål är ca 75kg så jag har ca 10kg att minska till. Men jag har inget datum som jag ska vara nere i 75kg, men jag har tänkt att vara i mitt livsform när jag fyller 30år. Jag fyller år i Juli så jag har ca 6månader tills dess. Men med det så innebär inte det att jag ska vara nere på 75kg för jag har inte varit under 82kg i vuxen ålder så vi får se vad vågen säger då. 

Egentligen är jag inte jätte intresserad av vikten utan mer storlek. Just nu så har jag (oftast) stl 42 och L. Målet där e att ha mellan stl 40-42 och mellan M-L .

När det gäller träning så är den nästan helt obefintlig...jag kanske kommer iväg och tränar 1gång/mån just nu. Lite besviken över det, men det är något som tar emot. Jag vet inte vad, för jag ÄLSKAR verkligen att träna.
Men målet är Göteborgsvarvet 2012 och komma iform till 30års dagen. =)

Jag äter fortfarande enligt LCHF. Men jag försöker få i mig så mycket naturligt fett som möjligt ex lax, avokado osv.
Jag äter för mycket frukt och nötter om man ska gå strickt efter LCHF. Men jag tycker det är en befrielse att inte känna mig sugen efter annat socker som godis, läsk och kakor osv. Jag saknar inte de vanliga sockerbomberna det minsta. Detta är nog det bästa som har hänt sen min vikt/hälso-resa började.

Mina mått är de samma som sist jag mätte mig. Fast att vikten stått stilla det sista året så har jag krympt centimeter. Kroppen har verkligen gjort en förändring, den har inte samma form som för 1.5år sen. 
Jag ska ta och mäta mig nu innan ny år så blir det en nystart för centimeteran in för mitt 30-års år =) 

åttiettan- snart 30.... Kanske skulle vara det nya bloggnamnet! =)

Nu ska jag börja jobba lite....=)


Kommentarer
Postat av: EmelieMaria - Träning&annat

Jag hejar på dig! Jag ska också köra igång nu efter jul :)

2010-12-22 @ 19:05:22
URL: http://emeliemaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0