En ny kärlek???

Idag tänkte jag presentera den nyaste medlemmen i vår nya familj. Den heter MacBook Pro!
Så från och med nu så kan jag bli datornörd igen och uppdatera min blogg dagligen igen....Wiho!!
Jag är fortfarande i början av det förhoppningsvisa nya kärleksförhållandet. Vi har haft några komplikationer redan i vår relation. Men då ringer man en kompis man som kan reda ut kommunikations problemen =)
Min kära sambo suckade när han fick höra mitt nya inköp och la kommentaren: "jaha, då kommer du försvinna in i datorvärden igen då" Så vår nya medlem är inte helt välkommen av honom än, men jag får jobba på deras relation=)
Vet ni vad har jag upptäckt som en mycket positiv sak redan??? Den har en rättstavningsprogram som visar mig alla mina felstavningar med en gång när jag skriver här! =) Sen kan det alltid vara fel i alla fall, men jag tror det kan både hjälpa mig att inte slarv skriva lika mycket och inte så irriterande för er som tittar in här!
Jag vet inte om jag har skrivit det här, men för ca 2veckor sen så hade jag ett inbrotts försök i min bil. De förstörde förarrutan på bilen till mig, men de kom inte in i bilen. Det blev"bara" ett hål som är lika stor som en enkrona och sen försökte de bräcka upp fönstret vid listen, men eftersom jag hade ett speciellt (?) fönster i bilen så gick det inte sönder. Men vilket fall, jag fick tillbaka min bil igår. Det kosta MIG 1800kr i självrisk. Det är jävligt irriterande att jag behöver betala pengar för något som jag inte orsakat!!! Men samtidigt så måste jag väl vara tacksam för att inte behöva betala vad allt skulle kosta att laga.
Sen måste jag säga att det gick otroligt smidigt att anmäla allt till både polisen, försäkringsbolaget. Det var inga problem där, utan det stora problemet var att hitta en VOLVO verkstad som inte hade en jävla massa puckade personer i verkstäderna kring Malmö-Lund. Jag hade kunnat ringa till BILMÅNSSON i Eslöv med en gång för där vet jag att jag blir trevligt bemött. Men jag ville inte köra bil med en söndrig ruta allt för långt, men det slutade med att jag ringde Bilmånsson för de andra verkstäderna jag ringde till var inte tillmötesgående överhuvud taget. =/ Förstår inte hur de får sina kunder!
Nu måste jag avsluta här. Nu står det frukost på schemat sen en handbolls match med mina små töser!

Kommentarer
Postat av: caisa

Skönt du är tillbaka igen :)

2010-12-11 @ 17:44:44
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Woho välkommen tillbaka! :D

2010-12-12 @ 18:07:45
URL: http://emeliemaria.blogg.se/
Postat av: Emmas Form - Träning & Kost

fan vad sugigt med bilen.. men gött att du är på G med bloggen igen ;D

2010-12-13 @ 22:01:12
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0