Vardags grubbel



"Dripp dropp dripp dropp....." Man kan ju lungt säga att det regnar här nere i Skåne...i alla fall Malmö där min lilla bas är.
Lill-killen Eddie tycker INTE om regn. Han ligger hellre kvar i soffan och sover en stund till. När man väl fått lyfta ut honom (tur han e en liten hund) så kissar han så fort han kan sen så kommer han och sätter sig och tittar på en och "säger" - Så, klar...kan vi gå hem nu??

Jag har funderat på en sak...eller jag har funderat på många saker... men en sak jagfunderat på är varför blogg.se inte har ett rättstavningsprogram. Jag som e dyslexiker stavar som en kråka...både av slarv och av "ordblindhet" eller vad man kan säga att det e. Varför erbjuder inte blogg sidor rättstavning så det blir lättare för de som har problem med att stava och trevligare för er/oss som ska läsa texten om den e rättstavad.

En annan sak som jag går och grubblar på är att jag vill utveckla mig själv lite... jag e sugen på att plugga lite. Inte plugga plugga....utan jag vill lära mig något nytt..typ möbelsnickeri eller klä om möbler...utvecka mitt foto intresse, eller silversmide..... det finns många saker jag vill utveckla. Men då måste jag ta mig i kragen och göra det, men har jag tid till det, eller hade det kunnat funka att göra det nu på höst/vinter halvåret då mitt företag går lite på lågvarv?? Eller ska jag ägna mig åt min lilla vuffse?? Eller kanske ta tag i att frächa upp vår lägenhet. Det e snart 5år sen jag flyttade hit och inte gjort allt för mycket, så det börjar kännas slitet o tråkigt.

Tror nog det kommer bli det sista... i alla fall i år...


Kommentarer
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Det är så mycket men vill göra men tyvärr så lite tid :P Jag är också sugen på att hålla på med något sånt där hantverk! Har kollat på silversmide men det är ju sjukt dyrt haha :P

2010-08-18 @ 18:34:23
URL: http://emeliemaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0