älskade starka kvinna

i skrivande stund så sitter jag med ena handen på min mormor som kämpar med andningen. 3andetag sen 45sekunders andningsuppehåll. Det har snart gått en vecka utan hon fått någon näring där av så har hon magrat rejält...så smal min mormor e nu så smal har jag aldrig sett henne..mormor har alltid varit rund och gosig...men inte nu längre. Det e inte långt kvar nu.... vet faktist inte riktigt vad jag känner inför att hon kommer försvinna ifrån oss. Det e kluvna kännslor.... 

min älskade mormor
du vad där när vi va sjuka, tog hand om oss alla
när vi sov över hos dig så bädda du sofforna på ett speciellt sätt så vi inte skulle kunna trilla ner
du vek ner ena hörnan på täcket så att bäddningen så inbjuande ut att krypa ner i
du lagade mat på det gammal sättet som var guddomligt gott
du gjorde allt hantverk som man kan tänka sig
du var före din tid med mycket
du e älskad som mor och mormor
du kommer lämna ett storthål efter dig!!!



Kommentarer
Postat av: Caisa

Det är svårt när gamla eller sjuka människor ska lämna oss. På ett sätt hinner man förlika sig med tanken, vänja sig. Men samtidigt finns det alltid en bit av en som inte vill skiljas.

2009-09-02 @ 20:50:46
Postat av: Jenny

Oj, vad tråkigt. Det är alltid jobbigt det där med äldre. Jag satt på samma sätt när min mormor gick bort, men jag ville inget hellre än att hon skulle ta det där sista andetaget så hon skulle slippa lidandet. Det är klart man saknar dem! Och svårast blir det ju i början.. man tänker ofta på dem (gör jag ju fortfarande) när det är tillställningar där man vet de hade uppskattat och kanske gjort på ett visst sätt med mera.

Men försök att fokusera och tänka på allt roligt ni haft tillsammans och ta med dig de minnena.

många kramar

Jenny

2009-09-03 @ 11:27:35
URL: http://jennyarrsjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0