Höst höst höst

Hösten e verkligen här. Men om höst e så som det e nu så tycker jag om hösten oerhört mycket. Lite kallt men solen värmer där det läar.
Denna dagen har bjudit på lite shoping på te-huset i Lund. En helt underbar liten affär med te, kaffe, koppar och en massa andra mysiga saker. Lunchen intogs på Finn, en resturang som ligger intill Lunds kosthall. Oerhört mysigt att sitta. Men vi han inte sitta och njuta av vädret idag för mamma hade tid för mammografi. Men det gick smidigt idag. Sist vi va och skulle ta bilder på brösten så vad det trångt och krångligt, men nu har de fått nya lokaler uppe på Lundslassarett. Men jag fick endå impa lite på skötorskorna med min rullstolskörning. Det e inte så lätt de dära med att köra en rullstol med en liten spak..den e oerhört känslig. Vad kvällen bjuder på får vi se, inget e planerat än.

Igår så vad det premiär i Dam elitsergen, det började med derby mellan Lugi och Eslöv. Det var en typisk första match och derby där till...väldigt målsnål de första 15minuterna. Lugi satte i en andra växel och hade en ganska lätt seger. Det kommer bli tufft för Eslöv i år om de fortsätter att spela som de gjorde igår.

Nepp...nu slutar jag jobba för dagen och jag och älsklingen sak gå och fika i solen!

Ha en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0