Minus men det är plus

Vår lilla fröken här hemma e oerhört duktig på att samla minus poäng! Bita i tår (dock ej mina) på nätterna, klättra på byxben för att hon inte når upp till maten hon vill åt, jaga och tugga i garnnystan, kissa på duntäcken och ta mina stickor mm.
Fast hon har alla dessa egenskaper som gör att hon samlar minus poäng så ligger hon alltid  nästan alltid på plus i alla fall.

Igår så va vi hemma hos Caisa m familj. Alltid lika underbart att vara med sina vänner. Vi åkte ganska tidigt där ifrån...eller tidigt e nog en defination, vi var hemma vid 00.30. Men i morse när min klocka ringde och påminde om att det va dax att åka och jobba så var jag inte lika pigg på det hela. Men dagen med mamma blev lugn, vi drack te, löste korsord och lyssnade på svensktoppen. Det e sånna här dagar som väger upp de tyngre dagarna.

Imorgon så e det trädgårds arbete som gäller igen. Just nu har jag fullt i min kalender, vilket e roligt! Men lite stressade samtidigt. Men snart e det ju dax att bege sig till vår underbara huvudstad igen och det blir min semester. Längtar grymt mycket!

Ne, nu ska jag se klart Hitch och fortsätta sticka lite på en ny mössa...
Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0