E jag vuxen nu??

Så va det det mörkt ute igen.. E det ljust någon gång under dygnen nu förtiden? När vi åkte och storhandlade kl 17.30 så var det redan nattsvart ute. Jag tror inte ens att jag såg solstrålar idag...bara grått och regndroppar hela dagen. 

Jag kom på en sak idag. Jag e nog vuxen...jag måste ju vara det för jag kände att jag nästan blev upprörd över den usla maten de flesta barnen får i skolan. Vi har tittat på matakuten? (tror den heter så, den med 3kockar och Bertan) Hur fan kan man ge växande barn så fruktansvärd mat?? Vem vill äta sån skitmat...snacka om att inte investera på vår framtid, e det konstigt att många barn har fått ätstörningar på olikasätt?? Sjukt!!

En annan sak jag kände att jag blev lite upprörd över va "Rost på Berns". Även detta har vi sett de senaste veckorna... de heter att de ska vara komiker...ska de då inte vara roliga?? Jag vet inte om det bara e jag eller om jag börjar bli gammal, för jag tycker inte underbältet humor e roligt för den 20ggr i samma program...inte den 3dje gången heller för den delen... förutom sexistiska skämt så e det skämt på utseende....hur roligt e det, det e bara lätta/låga poäng. Det smarta roliga skämten e det väldigt få utav...den e kanske 5st på hela serien de sänt och då e det oftast gästerna som INTE e komiker som kommit med de!

Nepp...nu ska jag nog gå och krypa ner hos min sovande älskling!!
Sov så gott!
 


Kommentarer
Postat av: Caisa

1. det är ljust. Mitt på dagen i exakt noll komma femtiosju sekunder

2. Du är inte vuxen. Inte ens föräldrarna protesterar ju mot skolmaten och de är vuxna. Du är bara engagerad och passionerad. Två typiskt utmärkande egenskaper för tjuriga tonåringar

3. Trodde Roastarna på Berns alltid hållt på med sexsistiska skämt. Trodde liksom det var poängen.

2009-10-28 @ 08:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0