Godsaker

God morgon!!

Just nu så sitter jag och mamma vid köksbordet och lyssnar på Radio "kwack kwack", heter även radio Kristianstad. Temuggarna står framför oss med Roobios Blåbär och Lingon. Ett riktigt gott te, jag önskar att det hade kunnat vara en luktblogg så ni hade fått dofta på teet. Men så här ser det ut. Mmm..



Frk Frodig skev i en komentar att det hon fick en "syn" att mamma laddades som en mobil.. och det e nästan så.. En liten rolig bild fick jag oxå i huvudet...mamma rullar upp med sin rullstol på en plattform med lite taggar i botten som passar rullstolensbotten och sen sitter hon på laddning.
Fast den sanna synen e inte långt där ifrån mobilladdare, hon får det genom dropp. =) Efter laddningen så e hon hög som en skorsten och full med energi. (hög ska nog förklaras med att hon e maxad med energi så hon nästan e sprickfärdig, så allt som inte har blivit avklarat innan ska helst bli det då! )
Fast tyvärr så e inte den effekten så ihållande.. nu e eftermiddag så kommer hon gå "ner" som vi kallar det (måste bara avbryta här.... det e önskemusik på "kwack kwack" och då e det en som önskar "Blott en dag" den sången man brukar sjunga på begravningar...varför önskar man en sån låt??? Den e fin, men det känns inte helt rätt... fast samtidgt så kanske stannar många upp och tänker på sina anhöriga som har gått över på andra sidan..och det e ju inte helt fel..men själv så blir jag tung i hjärtat och får lite tårar i ögonen)
tillbax till det jag höll på att skriva... Går "ner" mammas kropp vill ha mer "laddning" och eftersom hon inte får det så får hon abstinens, hon får feber, frossa och blir jätte trött....detta kan hålla i sig från 1 kväll till 2 dagar. Men sen går mamma "upp" igen dvs blir till normalt tillstånd.



Detta e en av mammas och pappas 4 orkider.. mamma och pappa har ALDRIG haft gröna fingrar, de har tagit död på ALLT som har grönt på sig. Men dock inte orkider, de för jäkliga på att få de att blomma om! Dom e otroligt fina!

Jag hoppas att alla får en bra dag, det kommer jag att få. Jag ska fira att det e fredag med att spela handbollsmatch ikväll och sen dricka lite rödvin med min älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0