Ikea i flytt

Hej hej!!

Just i skrivande stund så sitter jag på sjukhuset ihop med mamma. Det e hennes "laddning" som sker idag. Sen mamma började dricka Aloevera så har hennes laddning blivit mer sellan. Ett tag va mamma nere på var 4de vecka men nu e hon uppe i var 8de. Vilket e riktigt bra eftersom det är kortison i det medlet hon får.

Igår så var jag och Lotta en sväng på Ikea, men nu e det inget att besöka. Nästan allt e på väg till svågetorp. Ja, för er som inte kommer ifrån de södra sverge så e det så att IKEA ligger just nu på Bulltofta, vilket det har gjort i evigheternas evighet, men nu så ska de flytta. För att flytten ska bli så lätt som möjligt ska de stänga av hela motorvägen runt Malmö en natt, snacka om att IKEA har "makt".  Svågetorp har blivit en köp "stad", det e den första (eller sista beroende på hur man ser det) stationen på vår sida öresundsbron från "köpendanmark". Där finns allt från ILVA, K-rauta, Bauhaus, plantagen, stofft och stil, stadium och en massa fler affärer. 

Jag var på span efter en lösning till våra skor, ja...som ni såg för några dagar sen så äger vi ju en hel del. =)
Det e en viss konst att bo på 28kvm 2vuxna och 2katter. Så lösningar krävs för att det ska fungera.

Nepp...nu ska jag lyssna vidare på Potensgivarna av Karin Brunk Holmquist  


Kommentarer
Postat av: Fröken Frodig

Har läst den boken, Potensgivarna, är lite småkul faktiskt. Det såg så kul ut när du skrev att din mamma är på "laddning"! Som en mobil eller nåt...

2009-10-01 @ 15:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0