Stockholm del 1

Hej hej!!

Nu e vi hemma igen! Det är kanske några som kommer ihåg att min älskling fyllde år för några månader sen och jag gav honom en stockholms resa.

Vi tog flyget i fredags kväll från Sturup, som lite tidsfördriv så gick jag och köpte en tidning och lite vin.



Redan på flygplatsen så började kändisarna droppa in. När vi chekade in så stod Lena Endre brevid oss. Sen gick det 10 min så dök han den nya "Kurt Wallander" upp. ( vet inte vad han heter) inte långt efter det så dyker Robin Paulsson upp. Vi skulle få se honom i alla fall eftersom vi skulle gå på Raw Comedy club på kvällen, men inte trode vi att han skulle med samma plan som oss. Tydligen så tycker han det e lite jobbit med att flyga (detta sa han på kvällen på scen) vilket man nästan kunde se.

Flyget gick jätte bra och ta flygbussen intill stan från Bromma tar ju bara 20minuter. Sen så var det ju tunnelbanan till Gärdet där vårt hotell låg.



Vi hann bara en snabb sväng inom rummet för vi skulle till Göta Lejon. Vi kom i bra tid så vi han ta lite vin och mingla lite.




Raw Comedy var riktigt riktigt kul!! Vilket man e inställd på när man går dit. Den fösta som körde (ja förutom Mårten Andersson som har det) var Messaiah Hallberg, han är ju ganska ny i stand upp världen. Sen så var det Robin Paulsson, han va ju rikigt rolig. Özz körde sen....ja..vad ska man säga om honom...han ser ut som Super Mario *skrattar*. Efter han så var den en välbehövlig paus, då hade de hållt på i lite mer än 1.5h. Tjejtoan hade ju en kö som skulle gå jorden runt 58ggr...
När de satte igång igen så var det Jonas Gardell, vilken undebar fjolla han e! När han börjar fnissa som värsta fjortisen åt sina egna "tänkta" skämt så e han så GRYMT söt...ni skulle bara se när han börjar köra aerobic rörelser....men fjollhänder! UNDERBART!!!!  Den sista som körde var en Amerikan Tom Rhodes.. helt okej...riktigt roliga skämt emellan åt.
När klockan var 01.00 så slutade det hela... och vi kunde ju inte gå hem och lägga oss då. Inte med tanke på det SMSet vi fått innan på kvällen. " Hej, jag fick ditt nummer av pappa. Jag har fått biljetter till Café Opera så hör av er när ert är klart" Inte ens en avsändare fick vi...men vi lockaliserade avsändaren och det visade sig vara älsklingens kusin. Så vi begav oss till Café Opera...eee...vad ska man säga... män 55plus...tjejer 18minus. Detta "skit coola" ställe var PATETISKT!!! eller så va vi bara för nyktra... det som e mode e att tjejer ska ha kläningar som går precis nerdan för rumpan...I BÄSTA FALL!!!!! Anders som e programledare i parlamentet var där. Stor som ett hus e han... Vi stod i baren...så kommer han fram och tittar ner på mig..ja..då tycker han att jag ska släppa fram honom till baren fast vi inte har beställt än! TROR INTE DET VA!!!!???!!
Vi kom till kojs kl 04...då var vi lagom trötta! =)

På lördagen så njöt vi av frukost så klart. Sen åkte vi ut till Jacobsberg där Ikea ligger. Där finns en outlet "by" som vi fördev MÅNGA timmar! Älsklingen handla en massa julklappar och jag handlade en del till mig själv =)



På Drottninggatan hitta vi ett "klint"fik...inte så mycket personlighet utan mer strikt...men FY F-N vad god räksallad det var där!!!Kommer drömma länge om den...kaffet slurkades av ett nafs av älsklingen! =)
Vi gick till en pubb på kvällen, men vi var helt slut efter allt shoppandet så vi begav oss hem till hotellet redan innan 23.

Innan vi åkte hem för kvällen så hittade jag lite kärlek...jag ÄLSKAR verkligen koppar!!! Vill ha!!!!

Ne...detta får vara bra för idag...jag ska visa er alla Skansen bilder i morgon!! =)

Natti natti


Kommentarer
Postat av: Emmas Form

låter som det varit en grym stockholmsresa :)

2009-12-02 @ 10:44:06
URL: http://emmasform.blogg.se/
Postat av: Katja

vad kul med raw! synd att cafe opera sög!

2009-12-08 @ 20:26:46
URL: http://katjaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0