Nov. 1, 2009

God morgon!

Eller det kanske rättare att säga lunch. Idag e det jobb hos mamma som gäller. Vi har inte så mycket som står i vår agenda mer än att vi ska till kyrkan och tända ljus för mormor på gudstjänsten kl 16.00.

Jag tänkte redovisa lite saker som har pysslats ihop den sista tiden.

Handledsvärmarna här på bilden fick Caisa i helgen.  Mönstret e mitt eget.

I helgen så har jag varit handbollsänka och därför flyttade jag till Caisa m familj. När jag kom hem till Caisa så trode jag att Caisa och Wida var i stallet och skulle hämta mig för jag blev lite sen... Caisa kom och hämtade mig men inte med Wida utan med Embla. Embla är Caisas hästapolle...Caisa hoppade av och räckte över mig hjälmen.. ee... "ja, hoppa upp" sa Caisa...så det gjorde jag. Sen ÅKTE jag häst till stallet. Ja, ni läste rätt jag åkte! För det e så att denna lilla polle e lite speciell så jag som ovan ryttare vågar inte göra allt för mycket med den, desutom så hon invandrarhäst och går inte på samma kommando som svenskahästar går...så det tryggaste va att åka häst =) Men kul vad det i alla fall.

Allt som oftast när jag och Caisa ses så blir det lite scrapps, så även nu. Vi fick vars ett kort som den andra skulle scrappa och så åkte vi till PEMA, där så skulle jag hitta papper som Caisa skulle använda till sitt kort och Caisa papper till mig som jag skulle använda. Så här blev min...



Som ni ser så heter den Lindblads Likheter. Den e på mig och min brorsdotter. Jag har ju aldrig sett de likheter som (tydligen finns) innan. Men kul tycker jag!

Den andra scrappen e på ett av de godsaste teerna mamma och pappa har. Jag tog bild på den för ett tag sen och scrappen ser ut så här



I fredags när jag kom till Caisa så hade jag med mig ett litet paket där det bland annat  var ett album. I detta album skall fyllas med en scrapp varje månad. Den regel som finns är att jag ( i mitt album och Caisa i sitt album) skall vara med på bilden och den ska vara tagen i nutid.
Så här blev min första sida


En väldigt enkel scrapp, men det ska bli oerhört intressant hur livet ser ut när detta albumet e fullt....=)

nepps...nu sak det ätas lax med kokt broccoli och smör! Mumma!





 


Kommentarer
Postat av: caisa

Måste fota mina också :) Jättesköna handledsvärmare. Å, ska nog sätta mig o klistra ihop en första sida till mitt album. Jag fryser och orkar ändå inte plugga mer.

2009-11-01 @ 19:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0