kompis med vågen och en massa annat dravel

God morgon världen!!!

Jag e glad...lite så där sprudlande dag...inget kan bli dåligt idag...I morse när jag ställde mig på vågen så visade den        -0.7kg sen igår...så på 2dagar så e det -0.9kg....helt galet =) Nästan lite för bra... men det tycker jag om! =)

Jag vet ju att det inte kommer vara -0.7 varje morgon....men som den tävlings person jag e så vill jag ju överträffa mig själv hela tiden..och det e ju lite farligt.. för då e det lättare för mig själv att sätta krokben på mig...för om jag då inte "lyckas" hålla ex 0,7 varje dag så tappar jag sugen för då misslyckats jag ju.. så jag måste hålla mig själv i skinnet så jag inte börjar tävla med mig själv och blir fanatisk kilo mässigt utan håller i dieten så får kroppen reagera...då förhoppnings minus på vågen...men jag ska inte lägga så stor vikt på hur mycket det e.... mmmm...försöka!!

Annars i dag så är det i skolan med mamma. (för er som har kommit nya till bloggen så jobbar jag som personligassistent till min mamma som har MS. Hon jobbar som spec.lärare på en skola i Malmö)
Lärarana här på skolan går en kompetensutvecklings kurs i matte...dom har träffats några gånger nu under detta skol året...idag har dom kommit till "ute matte"  Vi ska ha matte ute....det kan bli lite intressant!
Sen ska jag oxå försöka läsa lite i min bok...det e inte så mycket kvar i den....den e grym...fy fasen!

Jag vet inte om det intresserar er men här kommer min mat för dagen.
Frukosten idag blev 2steka ägg med ost, keso o yogurt blandning med exotiskafrukter´...mm... Lunchen är rester sen igår. Min älskling gjorde SUPER god mat. Lax med kokt broccoli, tomat, gurka, alfa-alfa groddar, avokado, fetaost och hemma gjort vitlökssås...mumsigt
Sen så kokade jag rabarber och jordgubbar...vispade lite grädde till...även det har jag med mig idag...mmm =)

Ne..nu ska jag läsa lite andra bloggar!! =)

Ha det så bra!!

Kommentarer
Postat av: Matilda

speciallärare i vad för ämne? är du med på lektionerna då?

utematte brukar "mina" barn (den där skolan där jag jobbat extra mycket) ha, det verkar så mysigt på något sätt! svenskt liksom! :-D



stackars pappa, "varför kallar du mig inte för pappa?" :-)

2009-05-28 @ 11:03:15
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Caisa

Ja, jag har en twitter, för en twitter logg eller vad det kallas. To Tweet, kasnke? Är inte så hemma i den där världen.

2009-05-28 @ 13:42:40
Postat av: Fröken Nilsson

Vi bor i Lunden. Ligger mittimellan Örgryte och Redbersplatsen kan man säga. Trivs superbra!



Spelar du handboll? Jag spelade handboll under många år men la av när jag gick i gymnasiet. Älskar dock fortfarande att titta på handboll!



Jag har pluggat ekonomi men idag kom sista betyget och jag fick godkänt så nu är jag klar... Helt underbart!! Så nu ska man bara hitta sig ett jobb också. Inte det lättaste i dessa tider!

Vad gör du? Jobbar du eller pluggar?

Kram

2009-05-28 @ 19:20:34
URL: http://frokennilssons.blogspot.com
Postat av: Fröken Nilsson

Läste inlägget nu och såg ju vad du jobbar med... Låter kul!

Vad är det för bok du läser??

2009-05-28 @ 19:22:49
URL: http://frokennilssons.blogspot.com
Postat av: caisa

hur gick det med vågen idag då?

2009-05-29 @ 09:18:04
URL: http://cloogel.weebo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0