Helgen i bilder!

Hej!!

Hemma igen efter en underbar helg.


Fredag kvällen spendera vi hemma hos Caisa, Lars och Wida. En mycket trevlig kväll med grillat ute på nya fina altanen och kortspelet plump i de nya sofforna.  Wida visade stolt upp deras fina trädgårdsland. Hon e så otroligt söt och härligt egensinnig precis som sin mor.

Lördagen spenderade vi på loppmarknader! Det ¨finns så underbart härliga saker som inte e nya!!!
Här ser ni lite fynd...pluss lite till =)


En salig blandning. Vi började kl 11.00 på en skolloppis, där hittade jag en underbar talrik (har inte tagit någon bild på den än). Det e så roligt att titta på alla loppis galna folk som bokstavlingen RUSAR in när de "öppnar" Ser ut som kor som ska ut på grönbete efter en lååång vinter!! =)
Nästa fynd va 2st resväskor, vi ska ha dom som förvaring...liggande så som ni ser de...fast många fler. Fin fint!! 20kr styck..här i malmö får man minst betala 150kr styck för de!  De tredje fyndet var en gamla brandsläckare...den får bo uppe i torpet. Den e så charmig!!!
Jag hittade 2st moraklockor oxå, fast jag köpte inte de....men jag blev helt kär i en vit madame...den va så underbart fin. Kostade 1700kr...vill ha!!!!!!

På lördag kvällen så vi hemma i torpet


och grillade, startade upp tv:n..det är ingen enkel melodi... först får man lägga ut antennerna på gräsmattan, sen måste man dra ut elverket som går på bensin. Sen måste man koppla i 10m sladd och antennsladden i tv:n...sen ska man dra igång elverket. Det e betydligt meckigare än hemma...men ack så charmigt. Man slö tittar inte på tv bara för att göra de. Bensinen räcker inte heller så i en evighet. =)


Här satt jag igår när jag gjorde mobilinlägget igår. Helt ljuvligt i kvällsolen. Den känslan är sparad i minnenas burk till vintern.

Helt underbar helg. Helgen slutade med att jag jobbade idag mellan 07-21. Men vi ha hos min underbara brorsdotter på kalas..hon blir tusan 14 år! Mitt hjärta.... vet ni något bra nunne kloster?? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0