Ingen gubb underhållning

Idag så har jag gjort de sista i den trädgården jag jobbat i hela veckan. Det som stör mig när jag lämnade trädgården e att de fortfarande fanns löv och grässtrån som flög runder. Jag har jagat de som en toking både igår och idag, men när de blåser så går de bara inte. Men de stör mig och mitt öga. Jag vill lämna de perfekt men jag får kapitulera mot naturens makter. Det känns tyvärr som kunderna kan tro att jag slarvat men de vet gudarna att jag inte har gjort.

Idag så har även jag tagit "sysav-oskulden" (sysav e de företag som har hand om avfallsstationerna här nere, vet inte om de gör de i hela vårt land??) jag har betalat för första gången för att slänga trädgårdsavfall. Jag har ju kört till de vanliga stationerna innan för jag tycker ju att jag jobbar i privata trädgårdar och deras trädgårds avfall får ju slängas där. Men jag har tänkt på de här ett tag. De tar så mycket energi för mig att hitta på historer hela våren och sommaren om de på stationen frågar (de börjar ju känna igen mig nu) så jag beslöt mig för att de pengar de kostar att slänga e de värt och desutom så e de ju inte jag som betalar de.

När jag kom dit idag och hade vägt in släpet och kört fram till rätt ställe så e de dax att backa. Jag ser att ett "stor företag" inom samma branch står parkerad brevid och gubbarna sitter och vrål glor på mig med ett leende på läpparna. Jag kan höra deras tankar " kolla in tjejen som ska backa med släp, detta kan bli underhållande"
Jag e ju inte världs bäst på att backa med släp men idag så gick de ganska bra faktist! Jag kom in i fickan utan att behöva köra fram och rätta upp bilen en endå gång =) Så gubbarna fick någon gratis underhållning och de kändes gött!! =)

MIn nya rutin när jag kommer hem från ett hårt arbetspass e att jag lägger mig i ett varmt bad och tar in min kära data och tittar på Gray´s anatomy..jag e ju riktigt svag för denna serie. Tyvärr så lever jag mig in i den lite väl mycket...jag får på något sätt äkta känslor och väver in de i mitt förhållande...skumt på något vis. Jag vet ju vad som e verklighet och vad som e påhittat....ja de e skruvat!

Ne, nu ska jag nog ta en till tacopaj bit...mmm..=)

Hejsvej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0