mina 3 älsklingar

Fröken Frodig undrade om Thorsson hade fått sitt namn efter en handbolls spelare!? Så jag tänkte att jag kunde presentera mina älsklingar.

Min första älskling e Annie!



Annie hittades av min nästkusin Lotta som en liten kattunge här i Malmö. Hon e väldigt egensinnig. Hon väljer vem hon tycker om! Hon förstår bättre människospråk än kattspråket vilket gav henne lite problem när jag tog hem andra katter. 

Hon har blivit 10år och på äldre dagar så har hon fått huskvalsterallergi. Detta e tyvärr ett problem vi kämpar med och tar sprutor emot. Annie e en soldyrkare av högsta grad. Fast hon har blivit äldre så har hon sina kattunge spatt, hon e otrolig på att prata och göra sig förstådd.
De bästa som finns med Annie e att hon e så otroligt mysig. Att ligga och läsa när Annie kryper in under täcket och lägger sig på magen med huvudet vilande på bröstet och höra henne kurra då blir man varm i hjärtat.

Annie e min flicka, mitt hjärta, mitt barn jag får tårar i ögonen bara jag tänker på att hon inte kommer finnas för alltid!


Mitt andra hjärta e Fia!



Fia även kallad Fisen hämtade jag ute på landet hos en uppfödare. Fia har ingen stamtavla eller e någon raskatt utan hon e bara en sötkatt! När jag hämtade henne så va hon ute i ett uthus med avelshanen. Hon kunde inte vara inne hos familjen för avelshonan mobbade henne. 
När jag fick hem henne så va hon en rädd och otrygg katt. Annie skrämde in henne under badkaret, så de första 6timmarna hon va hemma så låg jag på badrummsgolvet och pratade med henne. Men de långa pratat gav utdelning för sen den dagen har hon varit framme. 
Fisen e den snällaste och sötaste katt som finns. Hon har aldrig fräst, rivit eller bitit någon. Men det som e roligt med henne e att hon e grym på att jaga!! Hon har tagit in ett antal möss och till och med stora fåglar som hon kommer med och visar upp stolt!
Fisen bor nu hos mina föräldrar i Lund. Jag hade katt kollo där hemma för 2.5år sen, de va så otroligt varmt i min lägenhet. När de var dax att åka hem så visade Fisen tydligt att hon ville vara kvar. Efter lite prat med mamma och pappa så fick hon de. Hon har bara vuxit i sin personlighet som ensamkatt. Nu e hon en trygg och bestämd tjej som älskar att ha min pappa virat rund lillfingret! =)


Bilden här ovan är en bild på Fisen och Thorsson. Man skulle kunna tro att de va Fisen som va katt unge och Thorsson vuxen men så e de inte. Thorsson e ca 1 år här.

Min tredje älskling S*honeybunny´s Thor


Här e Thorsson 8 veckor. Thorsson e rasen Main Coon. Så hans stamtavlenamn e S*Honeybunny´s Thor. Han fick heta Thor för att uppfödaren va på bokstav T. Hon har döpt alla kullar från A osv upp till T... Pamela som hans mamma heter va föstagångsfödare. Hon hade jätte ont och skrek när hon skulle föda och den första ungen kom med buller och bång och där av fick han namnet Thor. Men hos oss har de blivit Thorsson.


Thorsson e ca 1år här.


Detta kortet e taget för ett år sen. Man ser hur denna herren har utvecklas. Han har bilvit en stor herre. Thorsson e en bestämd herre. Om han vill något så ser han till att han får de. Han har roliga rutiner. Varje morgon springer han in före mig på toa, han ska alltid drick badvattnet, han hatar stängda dörrar, han tycker inte om att bli kammad, han ska vara med överallt, han ÄLSKAR att leka med leksaker och reta upp Annie. Han e som en störig lille bror. Allt de Annie gör ska han göra. Om hon hittar ett skönt ställe att ligga på så tar han den när hon går och äter.
Han e världens sötaste!!  Han sover alltid uppe i våran säng, han ligger och vaktar oss...och leker bara lite med tårna. Han kan lixom inte hejda sig....=)

Detta e mina 3 älsklingar, mina barn!!!!

Kommentarer
Postat av: fröken_frodig

Å så söta dom är, allihop! Älskar katter! Har förstått att du gillar handboll så jag tänkte kanske att Thorsson var döpt efter Pierre Thorsson :) Och hade jag haft en katt skulle den kanske hetat Bengan...

2009-03-31 @ 17:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0