Bokserier

Jag vet inte hur ni gör när ni läser böcker som e i en serie.
Mamma fick hem Sjöjungfun av Camilla Läckberg på ljudbok, så jag och mamma satt och lyssna på den gemensamt. Den e nr 6 (tror jag) i serien som Erica och Patrik e huvudkaraktärerna i. Men jag gillar inte riktigt de där, jag vill ha all bakgrunds fakta om personerna i böckerna, jag gillar följa personernas liv. Det är inte bara själva mordgåtan (som de e frågan om i dessa böcker) som e inressant utan även karaktärernas personliga utveckling. Där av så börjar jag läsa serierna i rätt ordning 9 av 10 gånger.
 
Just nu så e jag på bok nr 5  Tyskungen i Camillas serie. När jag läser baksidan så vill jag bara krypa upp i soffan (eller ut på balkongen med täcke omkring mig och sätta mig i lä med solen lysande i ansiktet på mig) och börja läsa och fly i väg till en annan värld. 

Vilka bokserier har ni läst? Och gör ni som mig, börjar läsa de från början?? 

Jag har själv läst de flesta böcker om komesarie Winter av Åke Edwardsson, sen oxå Karin Fossums serie och även Liza Marklunds böcker.

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0