Sviter från midsommar

Hej alla

Jag hoppas ni har haft en bra helg.
Midsommaren firades uppe i torpet. Det va familjen...så skönt...allt hade varit toppen om det inte hade varit för allt regn. Vi fick äta inne, men när det var dax för U21 fotbollen så strålade solen så vi dukade fram tv:n ute. Så gött det e att titta på tv utomhus...för att vi ska kunna se på tv i torpet så måste vi ha ett elverk som går på bensin, en lång sladd så vi kan man kan gömma elverket bakom garaget eller nått annat som dämpar oljudet. Sen behöver vi ha 2st antenner som vi lägger ut på gräset som vi kopplar till en box...sen kan man se på tv =) men det e just denna prussedur som gör att det blir charmigt att titta på tv i torpet, för det sker bara i bland. Det e inte som här hemma där man har tv:n som sällskap.
Jag, Freddan, Pelle (min bror), Malin (svägerska), Trissan (brosdotter) och Nelly ( min nästkusinshund som vi passade på midsommar) sov över i torpet. Hur mysigt som helst....det enda som ger denna midsommarafton ett fett minus är alla myggbett som jag har. Jag ser ut som en pricki-korv på vissa delar av kroppen. Fast att det e 2dagar sen jag fick betten så e de stora som 10öringarna va och kliar som ATTANS!!!



Maten gick bra i helgen. Men kanske lite mycket jordgubbar gentimot vad dieten säger...men jordgubbar e inget som skadar i sig...kanske lite mycket fruktsocker...men det va det jag unna mig!



Igår så bjöd vi in oss till "svärföräldrarna" det gjorde även Freddans mellanbror och tjej för att ära lite mat. Himla trevligt. Vi blev kvar över natten eftersom jag fick 2glas vin till maten..gott!! Vågen kommer nog inte vara min kompis på tisdag..men jag skiter i vilket..för jag har unnat mig små saker och mått bra.

En som inte har mått så bra e freddan som har kräkt och haft ont i magen idag. Vet inte varför...men han har varit helt orkeslös. Hoppas han mår bättre i morgon!

Imorgon så ska jag bygga klart staketet som jag påbörjade i onsdags..hoppas hoppas det blir fint väder!

Nu ska jag fortsätta att kämpa emot kliandet....men det e svårt. Mina fingrar vill bara klia....det e så skönt!!!
'Jag har köpt Jason Mraz skiva..en av mina favorit låtar änså länge är

Lucky

Kommentarer
Postat av: Fröken Frodig

Najs tryck på tröjan!

2009-06-23 @ 17:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0