Jag har varit på dejt idag

med Malin. Malin e min svägerska, men hon känns mer som en syster. Malin har varit i mitt liv sen jag va 5 dvs i snart 23år...de e LÄÄÄÄÄNNNNGGGGGEEEEE

Vi har påbörjat en liten sak som jag länge har tänkt på men vi har inte haft tid att träffa varndra och prata ihop oss om detta förrän idag.

PROJEKTET heter ATT VARA SNÄLL MOT SIG SJÄLV!!

Det går ut på att påminna sig att vara snäll mot sig själv. Jag e bra på att glömma bort saker jag har dealat med mig själv, för att påminna mig detta så kom jag fram till att de måste vara något som jag måste bära 24timmar om dygent.
DVS ett armband!! Här ser du de. Det e från PILGRIM...skitt snyggt e de. Det syns inte så bra på bilden, utan när jag får min kamera igen så ska jag ta foto på det.
Tanken e sen så att vi sätter upp delmål. Som fom i morgon ska jag dricka 2l vatten om dagen. Just att dricka vatten har jag stora problem med. Jag kan dricka 1glas om dagen i snitt...dvs min kropp samlar vatten och jag får huvudvärk osv
Om jag själv sen e nöjd med mitt resultat resultat efter 2 veckor som vi denna gången satte vår period på så får jag köpa en berlock till mitt armband.
Tanken e  att jag för varje ny peroiod lägger på något nytt... inga konstiga saker...utan de kan vara att äta 5ggr om dagen, ha sallad till maten, promenera x antal steg om dagen, träna 2-3 ggr i veckan...ja precis allt som e vanligt. De ska inte vara några konstigheter med de...utan detta e tillför att komma igång och vara snäll mot sig själv och sin kropp.
Detta e ingen bantnings sak utan bara att vara snäll och ta hand om sin kropp...för de e ju faktis bara denna kropp vi kommer leva i...och förhoppningsvis ska vi ju leva länge!

Jag hittade ju min stegräknare innan idag...fom kl 19 fram tills nu har jag gått 4755steg..endå ganska okej..
Jag önskar att jag kommer över 10 000steg varje dag, men jag vet att jag kommer ha svårt med de vissa dagar. Men vi får se hur de går... jag vill i allafall börja ha kontroll på hur lite/mycket jag rör på mig varje dag.

Nu säger jag natti natti!! I morgon ringer min klocka kl 06.00 =/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0