- 6kg totalt!

Söndag och klockan är 11.10 men än e det inte mycket som har hänt. Mamma har haft en jobbig natt och ville ligga kvar en stund till i sängen och har inte gått upp förän nu. Själv så e man lite trött efter gårdagens kusinträff. Kusinträffen va på älsklingens sida. Oerhört trevligt, 8 personer dvs 4kusiner med respektive...eller ett par va inte helt överens om de va ett par eller höll på att bli ett par så under kvällens gång så blev det bestämt att de fick räkana gårdagen som deras nya årsdag. =)

I morse så ställde jag mig på vågen (fast det inte e min väg dag, men ja jag e lite nyfiken) och den visade - 1hg till så nu mera har jag gått ner exakt 6.0kg!! WOHO!!!!! Måste säga att det känns för jäkla bra, jag har ju alltid haft problem med att just tappa vikt och hålla mig till en viss kost, men att skippa kolhydraterna har inte alls varit några konstigheter. Fast att jag var en kolhydratsmänniska innan.  När jag slutade äta rött kött och kyckling så ersatte jag det med kolhydrater, det fanns inte det utbudet på protin till vegetarianer som det finns nu. Det bästa som fanns va mackor med ost på eller när man grillade åt man klyftpotatis med sås eller när man hade spelat 9hål golf och kom ner till kiosken så åt de andra korv så tog jag brödet med senap och ketchup...medans de andra åt sig mätta på kött så gjorde jag det på kolhydrater, för att bli mätt på kolhydrater så behövs det ganska stora mängder och man håller sig inte lika mätt lika länge, så det e inte konstigt att jag ser ut som jag gör.

I veckoslutet här så va jag och scrappade lite...lägger upp lite bilden senare!
Ha det så bra så länge!


Kommentarer
Postat av: Emmas Form

Bra där med 6 kg! :) Tycker det är rätt lätt att skippakolhydraterna jag med. Ska börja om med det snart hade jag tänkt. Just nu är jag så himla semesterlat... har ju ett par kilo till att tappa innan jag är nöjd.

2009-08-03 @ 00:06:17
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0