Grillkvällar med kärlek

Jag jobbar med mamma hela dagen. Ikväll ska vi grilla här. Vi gör ju det så fort de blir väder. Vi grillar ju 6 av 7 kvällar på sommaren. Vi bara älskar det.

När vi grillar så är de inte bara mamma och pappa...utan det oftast oxå : jag, Fredde, Niklas (min bror), Nike (brorsdotter), Pelle (bror), Malin (svägerska), Trissan (brorsdotter), Yvonne, Uffe, och Mackan...de sista är mammas och pappas bästa vänner med son+ att deras äldre barn kan mycket väl oxå komma. Till detta kan de mycket väl komma fler av mammas och pappas kompisar. Det e är inte ovanligt med upp emot 15 personer när vi har en vanlig grillkväll... Det är alltid oerhört trevligt, mycket skratt och konstigheter!
Allt hjälps till så det är inte bara pappa och vi (vi som jobbar) som sliter med de hela, utan de e ganska vanligt att Uffe och Yvonne kommer med maten så att de bara e att tillaga den som är kvar.

Jag ser fram emot kvällens grillning, pappa skulle se om de finns någon tonfisk till mig. Jag börjar tröttna lite på lax (ja, jag äter ju inte kött, utan bara fisk och skaldjur) så jag håller tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0